Hopp til hovedinnhold
Prosjekt

Strategisk digitalt samarbeid

Kunde
Norsk Hydro ASA

Brukerorientert industrikjempe

Halogen er stolt over å ha samarbeidet med Norsk Hydro ASA siden 2001. Sammen har vi skapt konsepter og løsninger som har gitt svært gode resultater.

Med 35.000 ansatte i 40 land er Norsk Hydro ASA en global, norsk gigant med stor samfunnspåvirkning. Siden 2001 har Halogen bistått Hydro med blant annet nettsider, intranett, digitale strategier, kampanjer og analyse.

Alt arbeid Halogen har gjort sammen med Hydro har vært basert på solid innsikt. Hydro vet å sette brukeren i sentrum. Et eksempel er da Halogen jobbet med Hydros nye intranett fra 2013-2015. For å sikre at intranettet fungerte godt for alle ansatte, som befinner seg i 40 land, snakket vi direkte med brukerne og observere dem i sin hverdag. På den måten avdekket vi deres reelle behov.

Verdien av førstehåndskunnskap om hva brukerne i de forskjellige verdensdelene trengte viste seg å være svært verdifull. Intranettet ble en stor suksess og vant til og med prisen for beste brukeropplevelse og innholdshåndtering under Intra.NET awards i Berlin 2017. Viktigst er likevel at intranettet ble godt mottatt av Hydros ansatte, og fungerer etter hensikten.

Mockup av Hydros intranett på desktop, tablet og mobil
Foto: Norsk Hydro ASA

Tar hydro.com inn i fremtiden

Grundig innsikt lå også til grunn da Halogen bisto Hydro i redesign av selskapets hovedside, www.hydro.com både i 2010 og 2015. I tillegg til den internasjonale hovedsiden, som finnes på fire språk, jobbet vi med undersider i forskjellige land og forretningsområder.

Gjennom interaksjonsdesign, digitalt design, frontend-utvikling og rådgivning, har Halogen og Hydro sammen utviklet nettsidene steg for steg etter hvert som digitalisering har endret brukerbehovene og teknologien har åpnet for muligheter.

Våren 2018 vant Halogen konkurransen om å utvikle Hydro.com videre.

Rike innholdskonsepter og effektive kampanjer

I tillegg til innsikts- og designprosjekter, har Halogen jobbet med utvikling av konsepter og innhold sammen med Hydro.

I 2013 leverte vi innholdskonseptet «How it’s made» som forklarer allmennheten hva Hydros virksomhet går ut på. Halogen var involvert i alle deler av prosessen, både design og redaksjonelle valg og produksjoner.

«Renew by Hydro» er en base med forskjellig innhold som skal åpne opp for inspirasjon og diskusjon rundt fornyelse og bærekraft. Samme år ble Hydros industrieventyr på Rjukan en del av Unescos verdensarvliste, og vi bisto med en nettløsning som presenterer den spennende historien.

Halogen har også bistått Hydro i en rekke kampanjer, for eksempel knyttet til rekruttering. Kampanjene gikk på tvers av nettsteder, sosiale medier og andre kanaler – og ga en økning på flere hundre søknader per år.

For mer informasjon, ta kontakt med

Morten Blomfeldt
Leder salg og digital
morten.blomfeldt@halogen.no
+47 90 59 78 06