Økt engasjement med avatarer og spilldesign

for Norstat

Norstat trengte hjelp til å øke engasjementet blant sine brukere. Sammen med dem skapte vi en ny og helhetlig brukeropplevelse.

Økt engasjement med avatarer og spilldesign

for Norstat

Norstat trengte hjelp til å øke engasjementet blant sine brukere. Sammen med dem skapte vi en ny og helhetlig brukeropplevelse.

Økt engasjement med avatarer og spilldesign

for Norstat

Norstat trengte hjelp til å øke engasjementet blant sine brukere. Sammen med dem skapte vi en ny og helhetlig brukeropplevelse.

Norstat er en av Europas ledende innsamlere av data. Som en viktig del av sin portefølje driver de Norstatpanel - en digital plattform der medlemmer av panelet svarer på undersøkelser.

Norstat ønsket mer respons og engasjement fra medlemmene.  Gjennom tjenestedesign og innsikt om brukernes behov, jobbet vi frem ideer til ønsket brukeropplevelse, innhold og funksjonalitet.

Vi tok i bruk en sprint-metodikk for innovasjon der vi utviklet, konkretiserte og evaluerte raske ideer. 

I tett samarbeid med Norstats prosjektgruppe gjorde vi prioriteringer og tok fortløpende avgjørelser. Dermed fikk vi utviklet og justert konseptene i rekordfart. 

Løsningen ble en helt ny opplevelse for brukerne av panelet, med blant annet en personlig avatar, poengsystem og belønninger. Resultatet var, ifølge Norstat, et lysår foran det gamle. 

Målinger konkluderte også med at løsningen ga en klar positiv effekt, der engasjementet blant brukerne har økt betraktelig.

Ta kontakt for å lære mer

Ta kontakt for å lære mer

Lillian Olsen

Daglig leder

lillian.olsen@halogen.no